papper.


bloggvärlden är en ständig källa till inspiration på saker att göra själv och det är inte brist på idéer utan snarare brist på tid som gör att jag inte riktigt hinner med allt jag vill göra. men nu var det så sorgligt längesedan jag satte mig ner och pysslade lite att jag nästan har abstinens. så jag scannar just nu nätet på något kul men inte alltför tidskrävande som jag kan sysselsätta mig med en stund.

gärna något i papper eftersom jag ju älskar papper i alla dess former. och så såg jag denna bild på en blogg i dag och helt plötsligt var det glasklart.

bilden kommer från norska bloggaren cherry blossom och visar den adventskalender som hon gjort till sina barn. varje liten 'ask' innehåller en liten godisbit. vilken fantastisk idé, säg det barn som inte hade älskat att öppna dessa varje morgon fram till jul.

jag tänker mig dock mer detta som en hängande prydnad, med vackra papper i vackra former (utan godis *ler*). japp så får det bli. en mobil i geometriska former såklart! 

bild: cherry blossom

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar