mönsterchock och lite tomma väggar.

värsta mönsterchocken när jag planerade vad som skulle följa med i resväskan till the big apple. efter noga övervägande skippades både väskan och skorna den här gången. och mattan fick definitivt stanna hemma *ler*.
fredag - veckans bästa dag och efter vad som måste vara jordens kortaste arbetsvecka dessutom känns det lyxigt och skönt med helg igen.
den här helgen bjuder på förberedelser inför 18-års-festen vi ska ha nästa helg då hela släkten samt sonens 20 (!) närmsta vänner kommer hit på mingel. så innan dess ska vi helst ha fixat lite gott att äta och dricka. och med 45-50 gäster gäller det att planera. fram med listan och sätt igång.

fast än så länge är det ju bara fredag och först ska jag sitta här en stund och redigera lite bilder från new york och japan. förstoringar ska beställas. har så himla svårt att komma till skott med det där bara. vill gärna ha mina egna foton på väggarna, såklart på pojkarna men även från ställen vi varit på, blandat med 'riktig' konst och prints. men jag får alltid lite beslutsångest - vilka bilder ska jag välja liksom. och så slutar det ofta med att jag slänger iväg en beställning lite på måfå och sedan 'ska jag bara fixa ramar' och så blir korten liggande. men den här gången tänkte jag göra en beställning och sedan köra och köpa ramar så att de finns hemma när mina bilder kommer. vad tror ni - låter det bra?

sedan är det ju det där med tomma väggar, det är väldans svårt att få till det första spiket. vi målade om tv- och vardagsrum i våras och sedan dess har väggarna gapat väldigt tomma. men så strax innan semestern slog (!) vi till och när väl de två första tavlorna kommit upp så gick resten som en dans - i vardagsrummet vill säga. tv-rummet är fortfarande inte färdigt.

nåja. vad är väl en bal på slottet eller en tavla på väggen. jag börjar med att beställa förstoringar (igen).

2 kommentarer:

  1. Ja visst är det hopplöst att få tummen ur och fixa ramar, NY jag dör så kul. Bodde där ett år och saknar det massor.

    Ha en fin helg och lycka till med dina bilder och ramar. Kram Nina

    SvaraRadera
  2. Nina - tänk att du bott i NY, nu blev jag grön av avund. Det har jag på min att göra lista, bo där ett år och bara få suga ut det bästa. Förstår att du saknar. Kram Victoria

    SvaraRadera