advents-tider.


tycker det känns i hela kroppen nu att det drar ihop sig till advent och jul. har väl inte riktigt hängt med som vanligt men ser fram emot det. blir dock lite förvånad när jag ser på vissa bloggar och instagram att det redan dricks glögg och bakas pepparkakor. what? redan?

jag är en slow starter, i detta som så mycket annat. njuter mer av tanken än själva handlingen. varje år blir min jul mer och mer nertonad. jag vill ha det enkla, det rena och det ljusa. blommor en masse of course, ljus likaså. en gran med mörkt röda kulor och god mat, vilket för mig absolut inte är julmat. sedan är jag nöjd. skulle gärna skippat alla måsten såsom glöggmingel, julfester med jobbet, julklappar och släktträffar även om det kan vara både mysigt och trevligt. vill helst bara umgås med familjen. övriga året är så hektiskt och fullmatat att det räcker för mig.
men så blir det såklart inte och när jag väl sitter där på julfesten med jobbet eller ytterligare ett släktkalas tycker jag ju att det är kul.

och på tal om redan - när jag såg amaryllis i blomsterbutiken för några veckor sedan tyckte jag det var alldeles för tidigt, men nu börjar det bli dags även för mig och till helgen ska jag införskaffa några snitt-amaryllisar, gärna i färger som ovan. ~ så snyggt ~

bild: nina broberg, ikea livet hemma.
 

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar