boktipset.


att ha semester innebär för min del tid att läsa. den här gången var det en hel del timmar i flygstolen som skulle slås ihjäl. till mitt sällskap hade jag bland annat denna bok. ska ni bara läsa en bok i år läs denna. amen så fantastiskt bra. en bok om en man som heter ove och om den vackraste kärlek mellan man och kvinna och om sorg och vänskap och ensamhet och om behovet av att vara behövd. och med det sagt så kan jag säga att jag både skrattade och grät så att tårarna rann, fnissade så högt att mina medpassagerare tittade lite fundersamt på mig och paret i sätena bredvid mitt drog sig lite diskret åt sidan, liksom för att komma bort från hon den galna som skrattar högt.
vilken lysande författare han är, fredrik backman, som på detta sätt sätter fingret på det som är märkligt i vårt samhälle, nämligen det att man kan vara helt ensam fastän man bor mitt bland andra människor och att man ibland drar sig undan gemensamheten helt enkelt för att man inte förstår vad det är man behöver.
så läs nu. köp eller låna på biblioteket, spelar ingen roll bara ni läser. själv ska jag fortsätta med saker som min son behöver veta om världen av samma författare.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar