söndag.

har lyckats hålla liv i mitt myrtenträd i fyra veckor nu - rekord kanske!

doftljus från reunion nordic - nytvättat direkt från linan
så blev det söndag och jag sitter här med en kopp kaffe och planerar dagen. har varit inne om i malmö i morse för att lämna killarna med kompis på stapelbäddsparken men eftersom de envisas med att ge sig iväg så tidigt att det känns som det bara är vi som är vakna så körde jag raka vägen hem igen. nu försöker jag skaka liv i kroppen och säga åt den att jodå det är visst kul att ta hand om all den där stryktvätten i källaren och ta ett välbehövligt varv med dammsugaren efter det och sedan gå ut och börja höstplocka i trädgården.
men den säger emot mig hela tiden och envisas med att det är mycket bättre att sitta här och dricka en kopp till och fundera på om jag ska börja med att lägga mig i soffan och läsa sydsvenskan eller kanske rent utav ta en liten förmiddagslur - jag gick ju trots allt upp ganska tidigt idag.
så vi tjafsar väl vidare ett tag till kroppen och jag och så får vi helt enkelt se vad som händer.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar