lördag.

rörigt på mitt skrivbord

idag tar jag en tur till stan i min pläd- och koftjakt.
sedan är det photoshop som gäller. jag kämpar på men tycker det går ganska trögt. har precis börjat plåta i raw men tycker egentligen inte att jag har tid eller ork att hålla på så mycket med bildbehandling även om jag såklart förstår att det kommer att göra en hel del för mina bilder. men eftersom det snart är semesterdags vill jag gärna ha fått kläm på raw-behandlingen så att jag våga förlita mig på det formatet på resan. det kanske bara är jag som är petig, har oerhört lätt att förkasta mina resultat och tycker alltid att de bilder jag ser på nätet är så mycket bättre än mina egna. får nog jobba på det också, inte bara på programmet. 
ska även lägga en beställning på ett extra batteri samt några fler minneskort. skulle även behöva en ny kameraväska, har en för liten och en för stor och skulle behöva en mittemellan. i-landsproblem eller?


3 kommentarer:

  1. Hoppas du fick fatt på det du sökte idag! :-)
    Koftor finns det mycket fint av nu.

    Och jag som tycker dina bilder är fantastiskt fina!!

    Ha en fin lördagskväll!!!

    Och du...tack för fina ord inne hos mig!!!

    SvaraRadera
  2. Vilken rasande snygg mugg!! Den väckte genast mitt ha-begär:) Brukar välja att fota både i raw och jpg eftersom jag ibland vill göra det enkelt för mig och bara "slänga upp det" på blogg eller fb utan att konvertera och greja, men just RAW är ju kanon egentligen för en sån som mig som inte alltid väljer rätt vitbalans från början. Fast jag är i nybörjarstadiet både när det gäller fotograferingen och bildbehandligen. Fyndade en fantastiskt fin kameraväska på nätet och var helt salig... ända tills den kom hem och jag insåg att kameran inte riktigt fick plats trots att jag mätt:-( Så jag är väl medveten om de (I-lands)problem det kan medföra att skaffa en ny väska:-)

    SvaraRadera
  3. Ett fridfullt hem - vad glad jag blir att du tycker mina bilder är fina!
    Fröken Gredelin - ja, jag blir glad varje gång jag ser muggen med sin happy-mustasch. Jag kör också både Raw och Jpeg försäkerhets skull liksom ;-), men nångång i framtiden ska jag släppa all säkerhet och bara köra RAW.

    SvaraRadera