design junction.

var ju som sagt i london för jobbets räkning för att kolla in om de mässor som pågick där förra helgen kan vara något för vårt företag att ställa ut på. delade på tre ställen i staden, besökte jag två av dem. 100% design som befann sig i earls court samt design junction som var lokaliserat mitt i stan.

100% design är en mindre version av vilken inrednings/designmässa som helst, det vill säga - fint upplägg, många utställare men lite same same. har man sett en har man sett alla.
design junction däremot som låg i en lite industriaktig lokal i 3 våningar, bjöd på både vintageinspirerade utställningar, lite fina gatan-design samt en hel del nya designers i en härlig blandning. kände att mitt ibland så design- och inredningströtta öga fick en nytändning så fort vi kom in i lokalen.
här var det inte uppbyggda montrar som på vanliga mässor utan möblerna stod direkt på golvet och flöt ihop lite precis som det gör i ens hem. dessutom fanns det en del överraskningar, det blev aldrig en känsla av att "det här har jag sett 100 gånger fast i en liten annan tappning" och det tyckte jag var väldigt uppiggande.
såklart mycket mycket trä och metall, ljusstaken ovan är helt klart en av mina favoriter av allt som fanns, den får symbolisera det jag gillar: enkelhet med en twist.
och pyramiden i trä hade jag inte heller haft något emot.

1 kommentar:

  1. Låter som ett bra alternativ där man slipper bli vad jag kallar "designtrött". :)

    SvaraRadera