kök/porslin.


fabriken har torsdagstema och jag hänger på. kök/porslin är temat och här är mina favoriter.


mitt porslin är nästan uteslutande vitt med blå inslag. vågiga lite ojämna tallrikar från ikea agerar basporslin och får samsas med bästa danska musselmalet.


jag gör ingen skillnad på fest eller vardag. hos oss samsas allt och för att prata köksspråk gifter sig det mesta alldeles utmärkt med varandra.

så länge tallrikarna är stora, glasen generösa och besticken tunga och maten god är jag nöjd. stora vita linneservietter eller som här grafiskt enkla med en siffra, lätt för både gäster och familj att hålla reda på sin egen.


servietter i tyg ger en härlig känsla och jag försöker duka med det så ofta som möjligt. blir det pappers är de alltid vita i storleken större.


dukar är jag sämre på att använda men kanske blir det ändring på det nu eftersom jag precis fått två vita stora linnedukar av min svärmor.


och så mina favoritbestick - vivianna från georg jensen med det vackraste formspråket och så goda att äta med.

1 kommentar:

  1. Musselmalet, den klassiska, är min favorit bland det blåvita.
    Kul att ha hittat hit!

    SvaraRadera