stella. då och nu. och alltid.


såg häromdagen att stella mccartney firar sin första parfyms 10 år med ett nytt utseende. ja, så länge de inte ändrar doften är jag nöjd. och tänk att det är 10 år sedan jag hittade min favorit. sedan dess är detta parfymen jag använder när jag använder parfym. jag är ingen ivrig användare, vissa tider är jag helt utan. efter mina graviditeter blev jag känsligare. jag får lätt huvudvärk och har svårt att hitta dofter att leva med. men stella passar mig perfekt och numera letar jag inte direkt efter någon ersättare. vi är ett par jag och stella.

och då för tio år sedan stod jag vid ett vägskäl i mitt liv. ett vägskäl som påverkade hela mitt sätt att se på mig själv, fick mig att se tillbaka på mina val i livet och inse att något hade gått fel. och nu var jag tvungen att ställa rätt. för mig själv. för mitt självförtroende. för min familj.

det sägs att dofter får oss att minnas. jag väljer att minnas det positiva som blev.

bild


1 kommentar:

  1. Ja, dofter kan verkligen få en att minnas! Så bra att det blev bra för dig!
    Kram

    SvaraRadera