tre nya favoriter. och en gammal.


äh, ni behöver inte oroa er jag. jag tror inte plötsligt jag är thirty-something och hipster och har cykeln i vardagsrummet. nä då, jag har koll på min ålder, men cykeln är ny och det som skulle monteras blev helt enkelt monterat i vardagsrummet. min nya fina cykel från stålhästen. en albino med tre växlar, lädersadel och läderhandtag och jag äälskar den. att det sedan var bästa servicen när jag upptäckte att den extra-beställda lampan hade fått en smäll i leveransen och både hade spricka och skav när den packades upp. då ryckte dom in, stålhästen-killarna. svar sent en lördagkväll och leverans av ny lampa på tisdagen. det kallar jag service. så alla ni som går i cykel-tankar, detta är företaget att handla från.


kan inte sluta älska mina dr. westerlundhs, ingen ny favorit men en som bara växer (haha) hela tiden.


tillbaka på skatten är melodin när man önskar sig lite nya saker. när det dessutom tillkommer en midsommar-rabatt så är det så enkelt att slå till. och det gjorde jag. en portfolio med love warriors vackra bilder. den här har jag sneglat på ett tag och nu fick jag både denna och en massa andra fina bilder till mina väggar. love warriors som har de vackraste saker. sonen köpte ett snäck-armband till flickvännen veckan innan så man kan säga att vi gillar lw.


visst är grönt, mässing, glas, vatten och svartvita bilder en oslagbar kombination. stort gilla på det.


last but not least som de säger. mitt vackra förstoringsglas från skultuna. det är väldigt mycket vackrare än jag någonsin kunde föreställa mig. jag älskar skultuna, de är så duktiga på att vårda sitt varumärke, ta vara på hantverket och få formgivare av idag att ta dem in i framtiden. en eloge till företag som jobbar på detta sätt.


och så är det lördag idag. inte helt fel. vi har varit en sväng till gårdsbutiken och handlat ägg och grönsaker till veckan som kommer. sedan har vi varit ute mest hela dagen, det har inte varit strålande sol men varmt och skönt. och nu fixar vi oss lite för att gå iväg hem till svåger och svägerska för lite wining and dining. ha en härlig lördag!

5 kommentarer:

  1. Vilka härliga bilder du visar! Och vilken snygg cykel, den skulle jag gärna vilja ha!
    Ha nu en trevlig kväll!
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag är såå nöjd med cykeln, ska bara sitta in sadeln lite haha, den är lite hård så här i början.

      Radera
  2. Vackra gröna bilder - gillar. Och cykeln - så fin!

    SvaraRadera
  3. Så fint alltihop! Allt från cykel till mässingen! Vi har en flaggstång från Skultuna och den är en favorit. Hoppas du får en fin start på nya veckan! kram/tanja

    SvaraRadera
    Svar
    1. Flaggstången har jag tittat på - får kanske bli nästa inköp, kram Victoria

      Radera