dk.


läste inne hos otroliga lotta med bloggen charmigt sa charlie ~ har ni inte titta in här tidigare måste ni göra det nu - ni lär bli fast ~ att hon hade varit i the hamptons och där fått träffa diane keaton! va - hur coolt är inte det då. jag  ä l s k a r  DK och som någon hade kommenterat hos lotta, jag hade nog inte kunnat andas bredvid henne - hade väl varit så starstrucked att jag blivit mållös haha.

men i alla fall fick det mig att plocka fram några av hennes filmer, bl a something's gotta give. men hur bra är den då?


miljöerna och så jack nicholson - det kan ju knappast bli bättre. vi besökte hamptons sommaren 2010 och det är precis lika vackert i verkligheten som i filmen. för övrigt var den filmen en av anledningarna till att vi åkte dit, sedan finns det såklart hundra anledningar till för det är verkligen ett härligt ställe. och precis så där filmigt som man föreställer sig. 

jag har nog sett det mesta med diane, bra som dåligt. för det finns faktiskt en del som inte är så fantastiskt men där hon ändå gör sitt med sin stil och sin obeskrivbara charm.


men jag har inte sett annie hall. 
jo jag vet, det är knapp att jag vågar säga det högt. denna kult-film, denna ikon bland filmer har liksom gått mig förbi. inte så att jag inte äger ett ex på dvd. såklart jag gör - jag är ju dk-fan men även en stor anhängare av woody allen. men ändå har det aldrig blivit av att jag tittat på den. synd och skam. så nu står den på min 'att-göra-under-semestern'-lista. 



1 kommentar:

  1. ...och du är underbar! Roligt att vi delar passion för DK. Jag var rejält starstrucked när jag vinglade ut genom dörren. Ville tillbringa hela kvällen ihop ;)

    Tack för jättefina ord xo

    SvaraRadera