dag 1. 2014.


vi har tillbringat dagen i soffan bland kuddar och filtar och med fötterna i varandras knä. med varsin padda i knät och telefonen på behörigt avstånd för sms-uppdateringar från sönerna som båda sovit över hos kompisar i natt. under eftermiddagen hämtades de hem bara för att försvinna ut en stund senare igen. jaja det är en del av det ljuva livet som tonårsförälder.
sista slappardagen för det här jullovet. maken ska in och jobba torsdag och fredag medan jag har några dagar kvar på mitt lov. dessa ska inte spenderas i soffan - jag lovar.


i morgon är planen att plocka undan julen. granen barrar bara man tittar på den och i takt med att kulorna rasslande trillat av har jag tröttnat helt. så den åker i morgon. mina vackra halmstjärnor byts ut mot pappersdito men i övrigt ska det mesta plockas ner i källaren igen. slut för den här gången.


jag längtar efter grönt och i all hemlighet efter vår men det vet jag ju att den inte kommer riktigt än. fast inomhus går det bra att frossa i så mycket grönt som möjligt.
så i morgon blir det en dag av springande i källaren för att hämta lådor och av svärande över att granen gissningsvis tappar a-l-l-a barr bara medan vi plockar bort kulorna. sedan ska den ju ut också.

däremellan ska jag lägga upp ett litet träningsschema för januari, har gett mig själv en utmaning. inget nyårslöfte men en utmaning. fint så.

1 kommentar:

  1. Jag har läst om din jul nu och den låter faktiskt underbar! Nu är jag en sådan som älskar julbord så det vill jag inte vara utan, men champagne var ju en härlig tradition! Jag önskar att vi också hade en sådan familj att träffa och umgås med sådär som ni gör, det låter som en jättemysig dag det också. Och så fint det var med julgranen och allt, ja en riktig drömjul ju:) Önskar dig en god fortsättning på helgerna och på det nya året! Kram

    SvaraRadera