helgen närmar sig.


torsdag i dag. jag längtar så mycket efter helgen att jag håller på att förlora förståndet tror jag. denna veckan har varit lång som en järnvägsräls, att kravla sig upp ur en varm säng [alldeles för] tidigt varje morgon och komma ner till ett iskallt kök är inte min drömsituation [är det någons?]. och inte blir det bättre av att det fortfarande är mörkt både morgon och kväll. så just nu längtar jag mest efter mer sömn och därefter mer ljus. planen är att sova till jag vaknar på lördag - oh ljuva tanke.
men just nu har jag det bra, maken och jag sitter mittemot varandra med varsitt glas rött och en padda var. jag bloggar och maken letar resor [som vanligt] *ler*. det är verkligen hans favoritsysselsättning, detta att leta billiga flygresor och kolla hotell och lägenheter. just nu smids det planer om en weekendresa till dublin. dock inte till honom och mig som man skulle kunna tro utan det är hans företag som ska ta alla sina anställda på en tur. trevligt initiativ tycker jag, förra året var de på island. man skulle dock kunna tänka sig att respektive fick följa med kanske eller?
egentligen skulle / borde vi städa. torsdagar brukar vara vår städdag men jag vet inte, idag kändes det som mindre viktigt så det får helt enkelt bli en annan dag.
vad gör du denna kalla torsdagkväll?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar