räkna ner.


ja till och med jag är ju lite drabbad nu. av julkänslor och av att-snart-vara-ledig-febern som sprider sig i min kropp och gör att det känns som varje kväll är lite festligare än en vanlig vardagskväll 'för det är ju snart semester'. och det är ju en synnerligen härlig känsla. faran är att jag lätt blir övermodig och stannar uppe aaningens för länge på kvällarna, jag menar det är trots allt några morgnar kvar att stiga upp med hjälp av klockan eller hur?


ni vet att jag fått söka lite extra efter de där härliga julkänslorna det här året men banne mig om de inte drabbade mig med full kraft igår när jag tittade in hos lotta med den här härliga bloggen. oj oj så fantastiskt mysigt allt ser ut (och som vanligt de mest otroliga bilder) men lite extra härligt så här års med snö, speciellt när man som jag tittar ut över en typisk skånsk vinter. grå, dimmig, fuktig och 6 plusig. hade bytt mitt skånska landskap mot ett dito i connecticut anyday. lotta är dessutom en av de vänligaste och raraste själarna som befolkar bloggland och lämnar alltid de finaste och mest uppmuntrande kommentarerna.


så jag räknar ner och samtidigt färdigställer jag de sista julkorten, fixar de sista julklapparna och planerar inför helgens enkla och o-traditionella julbord med grannarna.
men först ännu en dag med 'men-oj-det-här-måste-också-göras-innan-jul'-arbetsuppgifter.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar