helgen som gick.

 




började med fest och slutade med kalas. däremellan avverkade vi julklappsinköp, graninköp, granklädning och diverse inför-planering. vi köpte hem oanständiga mängder ostar till lördagkvällen då vi inte orkade mer än att sitta i soffan och dricka rött och mumsa ostar (tryffelbrie, alltså jag säger bara tryffelbrie, kan vara godaste osten nånsin).

sedan har vi besökt min pappas grav.

och efter det passade det utmärkt att kvällen avslutades hos makens brorson och hans sambo som fyllde år. de hade ställt till med kak-kalas och vad kan väl vara bättre tredje advent än att vräka i sig mjuk pepparkaka, knäck, lussekatter och 'snickers'-kakor. behöver väl inte tillägga att när vi väl kom hem orkade vi 'bara' slänga oss i soffan.

så idag har jag massor att göra när jag kommer hem, bland annat skriva julkort, vilka av tradition alltid skrivs så här dagarna försent för att frankeras med julfrimärke *ler*.

(och alltså det här med att ta bilder den här årstiden, det funkar ju bara inte. blir lite lånat istället)
photo: mango-watermelon-love.tumblr.com

1 kommentar:

  1. Låter som en helt alldeles fantastisk helg! P.S. Vet inte riktigt hur jag ska kommentera här ... undrar varför man inte kan kommentera med namn bara, som på andra bloggar ...?

    SvaraRadera