men sven nu får du väl ge dig.

så här såg det ut på bron för lite drygt en månad sedan. då var det simone som härjade och vi hann precis över till kastrup innan bron stängdes. 

precis nu stängdes öresundsbron. äldste sonens skola stängdes för en timme sedan för att elever och personal skulle hinna hem innan stormen förvärras. så nu väntar jag bara på att även den yngste sonens skola ska fatta samma beslut och att min make ska vara förståndig nog att åka hem lite tidigare idag.

hela dagen har vårt gamla hus gnisslat och knarrat och stundtals har det känts som allt ska falla i bitar. fast det gör det ju inte, det är inte direkt första stormen vårt hus genomlever men lite otäckt tycker jag nog det är med de här naturkrafterna. för det är mäktiga vindar vi talar om, upp till orkanstyrka på vissa håll i sverige. här nere är det fortfarande ganska ljummet, 6 plusgrader idag, så den där utlovade snön vet jag inte om jag tror på. och lika bra är det. för jag har ju ännu inte hunnit/orkat/fått tummen ur att byta till vinterdäck så det är bra om det inte blir snö nu. kan det vänta låt säga en vecka eller två, för då har jag nog hunnit/orkat/fått tummen ur [yeah right].

eftersom jag är hemma sjuk, genomförkyld 'stackars mig', så har jag haft all tid i världen att lyssna på sven idag. och jag tycker nog mest han pratar en massa strunt faktiskt. dessutom gör han så att vårt hus blir helt utkylt, för inget gammalt hus kan stå emot de här vindarna, de letar sig genom varenda golv- och dörrspringa. jag sitter med raggsockor i soffan och har dubbla plädar över mig och ändå viner det runt axlarna. well, ska väl inte klaga - har varmt te och netflix och en son hemma. sämre kan det vara.

1 kommentar:

  1. Usch det där låter eländigt. Hoppas Sven lugnar ned sig och att din förkylning snart ger med sig. Här i Roslagen är det ännu bara blött men om prognosen stämmer får vi oss en släng av både Sven och snön till kvällen. Håll i hatten!

    SvaraRadera