en måndag i december.


och så blev det måndag efter en väldigt långsam och skön helg. vi har mest bara varit faktiskt. eftersom vädret varit uselt har vi valt att stanna inne mesta tiden. pillat lite här och där, bara gått ut för att göra några få ärenden och sedan har vinden fört oss snabbt in i igen.


fast julpyntat lite har vi gjort. det går dock väldigt långsamt i år, ett rum i taget och lite åt gången. vet inte vad det är men det sitter långt inne. jag går ner i källaren och står där med alla lådorna som är fulla av jul och så väljer jag, omständigt och sakta, ut favoriterna. och vet ni det är inte så många faktiskt. men det är ok, nästa år är det säkert fler och andra än i år. för det är så det är, för mig i alla fall, att jag ändrar mig år från år. vissa saker hänger kvar och andra ändras.


men grankransar är ett måste i mitt julhem. mest för doften, men även för färgen. den mörkt djupt gröna med de där barren som förvillande nog ser så mjuka ut tills man luras att dra handen över och känner hur taggiga de är. men vackra i fönstren blir de. i år med andra färger på sidenbanden än året innan. inte så juligt men så är det i år. bra så.

1 kommentar:

  1. Å, vad skönt det låter. Pilla lite här och där. Ta det lugnt. Jag är också sån....kollar och känner inte alls för vissa grejer. Just nu är det äpplen och granris här hemma. Det doftar gott och jag älskar det. Nejlikor, lite apelsiner och mer pepparkaksdeg....så får det bli! Lite i taget så blir det nog bra ;)

    KRAM!

    SvaraRadera