vår – värme och sol?



idag ska det bli vårvärme på riktigt har ni hört det? härligt tycker jag som mest av allt just nu vill skippa strumpor och vinterskor och visa mina bleka fötter i snygga ballerinor. att hänga undan dunjackan är också i topp på den där priolistan.

inomhus innebär vårvärme och förhoppningsvis lite sol att jag gör årstidsskifte, vilket innebär nya kuddar i soffan och att plocka undan de varmaste filtarna. fast inte alla filtar, för lite frusen är jag alltid och när mörkret sänker sig utomhus och temperaturen faller så blir det svalt i vårt gamla hus såklart och då behövs det en pläd eller två för att hålla värmen.


favoritkuddarna just nu är hm:s sammetskuddar. materialnörden i mig jublar eftersom sammet är ett älsklingsmaterial och just dessa kuddar finns i så många vackra färger och nyanser. jag har dem i rosa, lila, grönt, blått, olika nyanser av grått och svart. nu suktar jag efter ytterligare några, som den gula - aldrig fel med lite gult såhär på våren - och den ljusare gröna. och den turkosa och den beiga. ja ni hör, jag får ju aldrig nog.


på tal om hm home är det den del i deras kollektion som kallas 'basic' som tilltalar min estetik bäst. material som sammet, linne och bomull och gärna enfärgat. kuddarna som jag nämnt, linnelakan som passar lika bra i sängen som över soffan i tv-rummet. linne även i de stora dukar och servietter vi använder både till vardag och fest. tyg-servietter är för övrigt mitt bästa party-trick, slår en pappersdito any day och ger lite 'edge' även till falukorsvmiddagen en grå måndag.

nu tycker man (läs jag) att hm borde sponsra mig men det lär väl aldrig hända *ler* fast jag gillar deras produkter ändå.

och förresten ~ det är ju helg ~ hur bra känns inte de' då?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar