dags igen.


i helgen planterade jag årets första pelargonsticklingar. de jag köpte förra året och drog upp till fina stora pelargoner av sorten alba glömde jag ute och vinterns frostnätter gick hårt åt de stackarna. så det fick bli nya i år. alba även denna gång, gillar de vita blommorna mot de friska gröna bladen.


men än så länge är det såklart endast bladen som syns. fast på bara knappt en vecka ser man att ny frisk jord, massor av sol (amen detta väder, maj gad - kan man bli annat än lycklig?) och lite vatten med jämna mellanrum har gjort dem gott. de har säkert växt med några centimetrar redan.
och när mina växter är lyckliga är jag lycklig, så enkelt är det.
har dessutom rotat i gömmorna och hittat lite överblivna fröer från i fjol, dessa ska petas ner i helgen och så blir det kul att se om det kommer upp något så småningom.

veckan har även innehållit en födelsedag, min närmare bestämt, men mer om det senare.

1 kommentar:

  1. Grattis fina du!

    Pelargoner - bland det finaste jag vet.

    KRAM, trevlig helg xx

    SvaraRadera