plantera.




helgen, som har bjudit på strålande sol OCH hällande regn, har mest gått i plantornas tecken. en tur till plantskolan i lördags gjorde att vi blev med 4 stycken jätteverbenor och ett antal vårlökar, anemone mount everest. jord och leicakulor fick också följa med hem.
och sedan började det regna. så än så länge är ingenting i jorden. men jag njuter av plantorna inomhus och lökarna liggandes på ett fat är ganska snygga de också.
jätteverbena är min favorit, älskar de där vajjande små lila bollarna. köpte min första för något år sedan och sedan dess är de ett måste i min trädgård. har dock aldrig lyckats få dem att överleva trots att det ska funka här nere. i fjol köpte jag en fröpåse men sedan läste jag på. de ska utsättas för både värme och kyla för att ta sig och då känns som det lättare att köpa färdiga plantor.
i övrigt har det ju varit eurovisionyra i malmö och det märker man av såklart när man jobbar i stan, mitt engamang är dock inte så stort, det sträcker sig mer till att titta igenom alla låtarna under lördagskvällen och vara nöjd med det. vem som vinner eller hur spelar för mig ingen roll. men grattis danmark!
nu blir det bakpotatis med goda röror och lite tv-tittande. imorgon tänkte jag komma igång med mina pw:s igen - blir att sätta klockan på tidigt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar