drömmar.


min fina fina julros som ska ner i jorden snart men jag njuter så mycket av att ha den inne ett tag till.
 jag har ägnat min dag åt att sortera skruvar och andra icke-roliga saker som flyter runt i vår källare. för att pigga upp mig lite har jag däremellan plockat fram mitt favorit-trädgårdmagasin, elle trädgård, och drömt mig runt bland fina trädgårdar. varför den tidningen inte har återuppstått (den kom ut med några få nummer 99-00) det är för mig en gåta. den är så tidlös och aktuell fortfarande och hade det inte varit för annonserna kunde man aldrig tro att den faktiskt är över 10 år gammal. jag har sparat mina vältummade nummer och dessa kommer aldrig att skickas till återvinningen.


i alla fall har jag suttit och dreglat (nästan) över vackra trädgårdar hos bland annat ulla molin, lisa bauer och tony lewenhaupt. eftersom trädgårdarna påminner mycket om varandra, vilket ju inte är så konstigt när de bär ulla molins signum alla tre, känns det nästan som ett enda långt reportage och jag läser ivrigt allt om hur man ska få en trädgård att vara grön året runt. har även gjort en reservation på biblioteket för ulla molins bok "leva med trädgård", som inte längre finns att få tag på från förlaget tyvärr.
jaja det lär dröja innan min trädgård är klar eller förresten en trädgård blir väl aldrig klar men det dröjer innan ramarna är klara kan man väl säga. men resan mot målet är lika rolig som själva målet sägs det och för min del är planeringen och drömmarna verkligen en del av glädjen.

men nu är det söndagkväll och det blir varma nachos med salsa och riven ost framför några avsnitt av nya favoriten på netflix "white collar".

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar