denna lördag.



















































häpnar jag som vanligt över att det r e d a n är lördag - hur är det möjligt? jag vaknar tidigt men lyckas för en gångs skull somna om. äter frukost och åker sedan en tur till ikea med maken. vi ska köpa glödlampor [tycker verkligen att det är jättesvårt nuförtiden att hitta rätt bland alla fattningar och beteckningar. men det är kanske bara jag?] och badrumsskåp. det blir bara glödlampor. studsar till när jag går förbi jul-avdelningen - redan?!
hinner hem igen innan jag kommer på att jag hade tänkt ta vägen om lindex och titta på jpg-kollektionen. nåja, det enda jag kan tänka mig köpa är kimonon men den är i polyester (why oh why) så troligen hade det inte blivit ett köpt trots att den ser helt fab ut.

maken lagar korv stroganoff - inte så himla 'lördags-middigt' precis men gott ändå. yngste sonen och jag äter vars två portioner. ja det är verkligen höst nu, om inte annat märks det på maten; grytor, soppor och långkok.
och nu strax dags för soffan, ett glas rött, lite choklad och förhoppningsvis en bra film.

bild: lindex.com

1 kommentar:

  1. Det är inte bara du! Jag och min dotter var på Ikea förra lördagen i precis samma ärende. Verkligen en djungel med alla fattningar och beteckningar :-) Och så jul på det!!

    Älskar korv stroganoff och vi åt det förra veckan med!

    Soffan och rött blir det här med om några timmar ;)

    KRAM

    SvaraRadera