när det inte blir som man tänkt sig.



jag hade tänkt till ( trodde jag). jag skulle ta fina bilder på lite av varje och förinställa några inlägg medan jag var borta så att ni inte glömde bort mig.
men sen kom livet emellan. livet med jobb och packning, fixa kattvakt och husvakt, tvätta, stryka, tvätta ytterligare en maskin för inte kan man åka utan favorittröjan heller, fixa lite till med jobbet och ja så helt plötsligt satt vi på planet.
10 timmar senare landade vi i tokyo. ni som följer mig på insta vet ju redan att det är här jag befinner mig.
så nu sover jag på en futon och äter min mat med pinnar, trängs på metron med allvarliga japaner på väg till jobbet, försöker tyda skyltar med de vackraste tecken men som min hjärna inte kan sammanfoga till något annat än just skönhet. proppar mina sinnen fulla med så mycket intryck och upplevelser och dofter och smaker av ett land som är så olikt mitt eget.

och jag njuter av varje sekund.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar