måndag.


ännu en helg som rusat förbi med en lagom blandning av hushållsbestyr, renovering och nöjen. ja, vi håller fortfarande på i vardagsrummet, det tar såå mycket längre tid än vad vi planerat och nästa vecka kommer golvsliparen så då måste det vara någorlunda klart. men vi närmar oss med små myrsteg. jag som har mycket svårt för att leva med oordning och röra får bita mig i tungan minst ett par gånger om dagen för att inte gnälla för mycket. maken har lite mer överseende och är dessutom begåvad med ett fantastiskt gott humör oavsett omständigheterna så han är positiv och tycker vi gör framsteg. haha, ja tänk vad annorlunda man kan se på saker.
i mitt huvud frodas planerna och jag spenderar mycket tid framför diverse bloggar och letar inspiration. tyvärr är det mycket samma samma som visas, vissa boende går som en gammal filmrepris hos många bloggare och det blir lätt lite urvattnat även om det är fina idéer. nä mina favoriter är de som inte tittar så mycket på rådande trender utan vågar inreda lite efter eget huvud. där man blandar hejvilt det man gillar och eftersom man gillar så blir det en alldeles förtjusande helhet.

"Hemmet behöver inte vara i detalj planerat, inte utstuderat, bara sammanfogat av delar som dess innevånare trivs med och älskar."
Josef Frank
precis så här försöker jag tänka när jag inreder, att vi ska omges av saker vi har ett förhållande till. jag försöker också (numera) att inte vara så spontan, inte så lätt när man som jag gör det mesta på magkänsla, men spontant blir ofta dyrt och med åren känner jag att inte behöver så mycket saker utan mer saker som ger mycket. jaja, det är inte så lätt alltid och även jag gör mina felköp, fast de har blivit färre. kanske man blir lite klokare med åren trots allt?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar