mumsigt.


sist på bollen förmodligen men i lördags testade jag för första, men definitivt inte sista, gången att göra pulled pork. och gudars skymning så gott det var då och enkelt att göra, det sköter sig ju helt själv i ugnen, precis sån mat jag gillar. att mannen och sönerna sedan stod upp och gjorde vågen, ja det blev en härlig bonus. jag använde mig av ett recept från ica, rakt av med tillbehör och allt. kan tänka mig att det finns många goda recept att hitta, jag är lite intresserad av att prova det här nästa gång. eftersom jag försöker skära ner på socker tycker jag det verkar spännande att göra egen barbecuesås. att göra sådana här mini-varianter som på bilden tror jag också är en bra idé för mäktigt var det och det ser dessutom väldigt fräscht och gott ut med lime och rödkål till.
resterna har hamnat i min matlåda idag så jag ser fram emot lite matlädje på lunchen.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar