drömmar.


hör ljudet av några entusiastiska tältbyggare utanför fönstret. yngste sonen och ena kompisen ska sova i tält igen i natt och håller just nu på att resa innertältet under glada tillrop av en annan kompis.

all denna energi, var kommer den ifrån och kan jag kanske låna lite för att stå ut den här sista veckan innan semestern. räknar ner varje morgon jag stiger upp (!). bara tre dagar till tänker jag samtidigt som jag hela tiden kommer på nya saker som måste göras på jobb innan det är dags. vem vet det räcker kanske inte med tre dagar..... jo, det måste det. sedan ska jag ta av mig klockan några veckor och bara njuta av att vara totalt obunden.
härligt ska det bli och planerna är många. huset ska fixas på och vårdas lite ömt. sönerna ska jag krama lite extra och förhoppningsvis kunna locka med mig ner till stranden för en frukost, så tidigt på morgonen att alla sommargästerna inte hunnit vakna än. mannen ska jag ligga skavfötters med i sängen på uteplatsen läsandes varsin bra bok och slumra lite i värmen. bilen ska vi använda till att ta en och annan planlös tur på österlen där enda målet är att hitta någonstans att äta gott.

ungefär så se drömmarna ut ....... bara tre dagar kvar......

1 kommentar:

  1. vad kul att du lämnade en kommentar hos mig så jag hittade hit till dig. nu har jag något att surfa igenom, vilken fin blogg.

    ulrika / lilla.u

    SvaraRadera