sommarlov.

coney island sommaren 2010
tror det tog ganska exakt 30 minuter efter att den blomstertid klingat ut för det yngsta barnet innan cirkusen satte igång, ja sommarcirkusen alltså. och betänkt då att det äldsta barnet inte slutar förrän imorgon.
första telefonsamtalet till jobbet löd "du mamma, är det OK att jag, L och F tältar i trädgården i natt?". andra samtalet, ca 15 minuter efter det första: "jag tänkte dra till stan och köpa kullager till rullorna, det är väl OK?"
samtal nummer 3: "asså vi blev precis bjudna på fest i kväll, på stranden i klagshamn, funkar det att du skjutsar?"
långsamt och tålmodigt försöker jag förklara för min soon to be 15-åring att man inte behöver hinna allt på en dag men utan framgång, han har ju längtat så och nu ska allt hinnas med, direkt.
så nu sitter jag här, lika matt som vid varje sommarlovs början och tänker " ja just det, så här är det ju med lediga barn, tänk att jag glömmer från gång till gång".
tar jag en titt ut i hallen ser jag 5 par okända gympadojjor, ute i trädgården väntar ett tält och sovsäckar på lediga pojkar som just nu är på rampen och känner in sommaren och ta mej tusan hittar jag inte lite sand på golvet också efter gårdagens strandutflykt. Nu min vänner, nu är det officiellt sommar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar