köpenhamn.





jag älskar köpenhamn, för mig är det den perfekta staden med shopping, grönska, vatten, vackra hus, god mat och dryck, tivoli, zoo, familjehaverne, kongens trädgård, ja jag skulle kunna fortsätta i all evighet. dessutom har jag nära dit, ca 30 min med bil, vilket är det näst bästa efter att bo där så jag är nöjd. igår blev det en tur med bästa mamman och vi höll oss till rutinerna: ett glas vin i baren i källaren på Illum, besök på georg jensen och royal copenhagen måste ingå, god lunch på gråbröderstorget och en massa affärer såsom skjalm p, mulberry, louis vuitton, burberry, magsin du nord, bolighuset, systrarna grene och stilleben. jepp vi blandar högt och lågt, ibland blir det dyrare shopping och ibland billigare, igår stod den kära modern för det dyrare och jag för det billigare. jag menar ingen sommar utan rosa flamingo-drinkpinnar - 12 st för det facila priset av 5,98 - hepp!

2 kommentarer:

  1. Jag har bara varit i Köpenhamn en enda dag och det var mitt i vintern för kanske tio år sedan. Nu hoppas jag snart få möjlighet att åka dit igen och ditt inlägg gör mig ju inte mindre sugen!:) Kanske får hoppas på att du gör en K-hamnsguide här i bloggen?:-P

    SvaraRadera
  2. Köpenhamns-guide - det hade varit kul! Får väl se om jag kan få ihop något så småningom. Men jag hoppas verkligen du tar dig dit, det är en fantastisk stad, även mitt i vintern :-)

    SvaraRadera