regn - igen.

mmm - kaffedoft


jaha, så var det sista semesterdagen för den här gången, tre veckor till nästa ledighet. och såklart regnar det. dumt att hoppas på samma soliga väder som igår såklart. jag tog en heldag i trädgården med ogräsrensning, gräsklippning och allmän uppröjning igår och laddade inför solstolen idag, men det får väl bli horisontalläge i soffan istället. men jag är nöjd med min vecka, när jag kollade min att-göra-lista för den här veckan är den klar, bara sådär känns det som. jag som haft lite ågren över att bara hälften skulle bli gjort inser nu att jag kunde stryka alla punkter. det är kanske så som det sägs att man blir visare med åren, jag har i alla fall lärt mig att inte skriva upp mer än vad som är rimligt. och det lyckades. så idag blir en skön dag, trots droppande mot rutan, tänkte börja på mari jungstedts senaste bok, fixa en bönsallad till middagen som jag hittat recept på (återkommer med recept om den blir god) och eventuellt sätta upp en gardin mot solen (hrmm nåja någon gång ska den väl visa sig) i vårt sovrum.

men först kaffe.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar