bästa lördagen.


ja jag har verkligen haft bästa lördagen idag.
började dagen med ett besök hos frissan, härligt med en stund i lugn och ro och lite mysigt babbel med min trevliga frisör.
sedan hämtade maken upp mig och vi körde till höganäs. det var dags för återbesök på magasin 36. framför allt var det ett besök på butiken som lockade. jag var sugen på lite nytt till hemmet och maken var snäll och hängde på.


här är mycket jag skulle vilja köpt med mig hem, men framför allt fungerar det bra som inspiration. det finns möbler, krukor, lampor, textilier, växter, kläder, skor - ja det mesta man kan behöva (eller inte) och det tar sin tid att kolla av allt. för det måste jag ju. kolla in allt. det blev såklart några påsar med hem också samt lite att fundera på, blir kanske ett besök snart igen.


när hemmet fått sitt kan man så gå vidare till saluhallen som ligger i samma byggnad. här får ögat och gommen sitt lystmäte. och oh vad jag önskar att vi hade ett sådant här ställe liite närmre där jag bor. fast det hade väl varit en katastrof för plånboken så klart.


men så mycket gott här finns. det är ostar, korvar, bröd, grönsaker, oljeblandningar, teer och en massa massa mer och allt ser lika gott ut. även här köpte vi med oss lite hem: ett gott levain-bröd till kvällens räkor, te från ett för oss nytt märke och lite godis från lakritsfabriken. min man älskar saltlakrits och detta är den godaste.

så nu är vi mätta och belåtna, i morgon ska här piffas lite. nu dags att avsluta kvällen med sista avsnittet av orange is the new black. se den om ni inte redan har gjort det. så bra.

2 kommentarer:

  1. Älskar London! Det var alldeles för länge sedan....njut lite åt mig ;)

    Orange is the new black? Toppenbra!!

    KRAM
    Lotta

    SvaraRadera
  2. Åh det finns ju så mycket fint där, underbart. Blir så sugen på att åka tillbaka väldigt snart. Kram Nina

    SvaraRadera