anteckningar.


precis som barnen som börjar skolan och behöver nytt skolmaterial har även jag laddat upp med nya anteckningsböcker. anteckningsböcker är en passion jag har men även ett måste för hur jag fungerar som människa faktiskt. jag måste helt enkelt skriva av mig allt som oftast.
var har jag då mina anteckningsböcker och vad använder jag dem till?
jag har alltid minst två anteckningsböcker i väskan, en för jobb och en för allt som inte har med jobbet att göra.


sedan har jag en anteckningsbok vid mitt skrivbord. här hamnar ofta det som jag inte hinner fördjupa mig i när jag sitter på nätet: musiktips, boktips, bloggar jag gärna vill läsa igen mm. här har jag såklart möjlighet att lägga länkar i favoritmappen men för mig funkar det inte riktigt lika bra. det blir bara en enda lång lista där jag efter ett tag inte har en aning om varför jag sparat just den länken så istället noterar jag, kollar upp och om det är något jag vill kunna läsa även framöver så hamnar det i favoritlistan på datorn. bra så för mig.



och så den viktigaste boken av dem alla, den som ligger på mitt nattduksbord. utan den hade jag förmodligen aldrig sovit. för precis när jag lagt mig och ska försöka koppla av ja det är då min hjärna sätter igång. då får den för sig att komma på alla fantastiska idéer jag måste förverkliga, den påminner  mig om allt jag måste komma ihåg dagen efter och den sysselsätter sig med en massa andra saker, allt utom att vila och sova. jag har med åren lärt mig att om jag då skriver ner det jag tänker på eller det jag måste komma ihåg dagen efter så kan jag släppa den tanken och så småningom komma till ro.

och när jag nu ändå har de här blocken spridda över hela huset så kan de lika gärna vara snygga att se på, tycker nog de senaste inköpen kvalar in där, eller hur?

1 kommentar:

  1. Snyggt, kul att satsa till sig själv också och inte bara till barnen när skolan börjar. Ha en fin kväll. Kram Nina

    SvaraRadera