att aldrig mer utmana ödet.


ujujuj, man borde veta bättre än att aldrig utmana ödet. jag menar säger man nu att man tycker att det var en liten fjutt-storm som kom trots att det hade talats om värsta stormen för säsongen så får man banne mig skylla sig själv när snön vräker ner en hel natt och det blåser och snöar så gott som hela dagen idag. skylla sig själv, så är det. inget att göra mer än att hålla tyst i fortsättningen helt enkelt.

fast hålla tyst är inte direkt min starka sida så jag pratar om något annat istället.

jag har känt mig väldigt trött den här vintern, förmodligen har det mycket att göra med att jag jobbar alldeles för mycket och motionera för lite. försöker ändra på det nu genom att inte sitta över för länge på jobbet, röra mig lite mer samt tänka på vad jag äter och dricker. jag startar sedan tre veckor tillbaka varje morgon med att dricka en energidrink som består av mango, spenat, hallon och vatten. ser inget vidare ut när det är mixat så här har ni en omixad version. men smakar gott och friskt.
en trevlig effekt som jag inte riktigt hade räknat med är att min hy har blivit betydligt mjukare. jag har ingen problemhud över huvudtaget men lite torr blir den allt den här årstiden men sedan jag började med drinken tycker jag mig märka att trots att torrheten finns kvar, speciellt märkbart på morgonen, så klarar jag mig med insmörjning morgon och kväll nu mot ett par gånger om dagen tidigare. däremot har jag inte blivit så mycket piggare, vilket säkert har att göra med att jag inte kommit igång med någon regelbunden träning. så det får blir nästa steg. fortsättning följer.
nu ska jag strax susa iväg igen till malmö för en föreläsning om ett spännande ämne, nämligen den mänskliga hjärnan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar