planering.

lördagens adventsstök, lite mindre rörigt idag faktiskt
är krasslig och hemma från jobbet. gårdagen spenderades i soffan med en bok men idag är jag piggare och kan hasa runt i pyjamas, tofflor och morgonrock med en kopp te i handen. rör mig från rum till rum och planerar förändringar. ett helsäkert friskhetstecken skulle min man tycka. i mina tankar är jag redan i januari då vi ska fräscha till hemmet lite och min hjärna jobbar hårt med vad som ska ske. måla om så klart och fixa till några av golven, dessutom lite nya möbelinköp. sedan behöver badrummen fixas till och tvättstugan hade inte heller mått dåligt av lite tlc och vi borde nog fixa i köket - nya luckor kanske och ja ni vet, när man börjar i en hörna så ser man allt annat som också måste göras och så är det en never-ending-story. men det är väl charmen men även gisslet med gamla hus. man blir liksom aldrig färdig. dessutom drabbas vi ofta av hemma-blindhet och ser bara det som inte är gjort. 
men planerandet är i alla fall riktigt skoj och jag visste väl att det fanns någon anledning till att jag samlat på mig alla de där inredningsmagasinen!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar