äntligen julafton.


trots massor av jobb och förkylning blev det helg till slut och inte vilken helg som helst bara! hela familjen plockade ihop sig efter jobbets slut i fredags och drog över bron in till köpenhamn. där har vi levt hotelliv fram till igår med restaurangbesök, shopping, julmarknader och tivoli. totalt välbehövligt och fruktansvärt avstressande - jag rekommenderar.


alla favoritställen har fått ett besök, bland annat the royal café som bilderna kommer ifrån, där vi drack glögg och varm choklad med vispgrädde, mums. ett av de vackraste caféerna som finns och där man även kan köpa med sig en del av dekorationerna. att allt ät- och drickbart dessutom serveras på vackert kungligt dansk porslin gör inte saken sämre. vid juletid såklart julservis - och den vackraste av dem alla - star fluted christmas. så vacker att några delar fick följa med hem.


fler bilder från köpenhamn kommer framöver men nu ska jag i denna tidiga julaftonsmorgon agera tomte åt sönerna som enligt tradition får några klappar direkt på morgonen.
vi fick en vit jul härnere i skåne (även om det mesta nog försvinner under dagen) och jag känner hur jag långsamt börjar komma ner i takt och få julro. jag önskar er detsamma samt en riktigt härlig julafton!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar