happy friday!

äntligen fredag. jag ser fram emot en helg när det ska hända massor hemma hos oss. det vankas studenttider och det där som inte blivit gjort tidigare ska nu hinnas med. allt för att yngste sonen ska slippa skämmas för sina gäster [haha som om han ens tänker på vad som är gjort eller inte en dag som den. eller vilken annan dag som helst för den delen.]
i alla fall. maken och jag är det väl som bryr oss mest om vad som är gjort eller inte. men sedan vi fick fixat golvet i vardagsrummet är allt så mycket roligare att ta tag i faktiskt. så det känns ok fastän listan är lång.
köpte en ny kamera i veckan som gick och varje ledig stund har gått åt att testa. är mycket nöjd. har saknat min lilla smidiga systemkamera som äldste sonen glömde kvar på en bänk i thailand förra året. nu blev det en likadan fast något uppgraderad. är aningens trött på telefonbilder så det här känns som en bra investering.
i övrigt då? jo jag vågar vägrar ikeas tillfälliga kollektion 'viktig' som släpps idag. är såå innerligt trött på den konsumtionshets som skapas med tillfälliga kollektioner som enbart stressar mig [och andra också förmodar jag] till onödiga köp. så trots att formgivaren denna gång heter ingegerd råman och är en av mina absoluta favoriter tänker jag inte dras med köpe-karusellen. och vet ni? det känns väldigt bra.
önskar er en härlig fredag. här blir det grill och ett glas rosé på terrassen ikväll. förhoppningsvis håller vädret.

1 kommentar:

  1. Tänk att precis så känner jag också. Denna hets. Jag hänger på dig i vägran. Kram på dig!

    SvaraRadera