trött.




studenten är över. tjoho. eller ja, det känns ju våldsamt tomt såhär efteråt. månader av planering och organisering toppades av förra veckans galna tempo för att kulminera i själva dagen i onsdags.
med regnet hängande i luften festade vi av vår student med en härlig fest med släkt och vänner. en lyckad blandning av sönernas vänner och våra tillsammans med släktingar. bästa blandningen faktiskt, det blir alltid lyckat att mixa åldrar har jag märkt. vår student var så glad och nöjd och rörd över alla som kommit för att fira honom och vi gick alla i något form av lyckorus hela dagen.
så en viss tomhet har onekligen infunnit sig. tillsammans då med den stora tröttheten. jag tror aldrig jag varit så trött tidigare, så otroligt sömnig, som om jag inte fått sova alls den sista tiden.
så idag längtar jag bara tillbaka till min säng som faktiskt är bäddad med likadana mörkgråa linnelakan som på bilden. och mitt nästa stickprojekt kommer definitivt bli ytterligare en grå kudde. gjorde en förra året som bara blivit liggande eftersom jag inte riktigt hittat någon plats till den men nu vet jag exakt var den ska ligga, ska bara göra en kompis första. men först sova lite ~ zzzzz ~.

bild

1 kommentar:

  1. Hade sällskap av en vän på bussen i morse som firade sin äldsta sons student i förra veckan (och som jag bakade bröd och tårtor till :)) Hon var också helt slut, alldeles tom. Hon ångrade att hon inte tagit ledigt dagen efter. Jag kan verkligen förstå den där känslan, när man förberett något så länge och sen tar det bara slut. Men så skönt att allt blev så lyckat för er - härligt med det där lyckoruset - och jag förstår att du är trött. Hoppas krafterna kommer igen - snart är det semester ju. Kram till dig!

    SvaraRadera