plocka undan och plocka fram.


jag fortsätter att flytta runt saker. det är dags att plocka fram lite höstfärg och "skylta om" som min mamma alltid brukar säga när hon ändrar hemma. och visst är det lite det allt handlar om, att ändra och plocka för att skapa nya stämningar och följa årstidernas växlingar. 


min bas är vit (såklart!) med mycket grått (min favoritfärg) och en del svart. till detta funkar det ju att sätta vilka färger som helst och den senaste månaden har min föredragna färg varit grön. men nu vill jag ha lite mustigare toner och gärna mycket orange som alltid seglar upp som en klar favorit den här tiden på året. men innan dess ska allt i 'fel' färg stuvas undan tills nästa gång. vad livet vore lättare om man inte brydde sig så himla mycket om sådana här 'småsaker' men samtidigt vore det kanske lite tråkigare också? så jag fortsätter att plocka. resultatet? ja nackdelen med höst är de förbålt korta kvällarna som gör att fotografering efter klockan sju är dömt att misslyckas.

mitt genom tiderna bästa bästa loppisfynd - vackra edith!

ps. igår i blomsteraffären fanns det både snitt-amaryllisar och granris!! nu blev jag stressad. jul-stressad. ds.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar