vinterrustad.

trotjänare nummer ett: vintermössan gjord för arktiskt klimat - skulle inte
klara mig utan när graderna sjunker

trotjänare nummer två: mina älskade uggs, inne på tredje vintern nu och
det varmaste och skönaste man kan ha på fötterna

hemma igen i vintervädret. och vilken kyla, jag menar minus 10 i skåne hör ju inte till vanligheterna. så det första som plockades fram i morse var vinterrustningen; pälsklädd mössa, dunjacka, fårskinnsvantar och vinterkängor. att jag intar formen av en michelingubbe spelar mindre roll så länge jag slipper frysa.

vädret i köln har också varit kallt och snöigt men där har den lilla tid jag varit utomhus mest handlat om att ta sig från taxin till restauranger, mässområde och diverse festligheter så då blir det mer "oj-vad-skönt-med-frisk-luft-känsla".
veckan har varit bra men det är fantastiskt skönt att vara hemma. resan hem igår var väl sådär, snöoväder och risk för förseningar och när vi väl var uppe i luften var det väldig turbulens nästan hela vägen mellan köln och berlin. usch jag avskyr turbulens! känner direkt att jag inte har någon som helst kontroll och det är ingen skön känsla precis. njuter därför lite extra idag. har jobbat hemifrån och hunnit köra några varv med tvättmaskinen dessutom. och nu ska jag laga extra god middag till min familj och ha lite måndags-mys eftersom vi missat hela helgen tillsammans. kanske något att införa varje måndag - hade nog livat upp veckan lite.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar