syreners doft.


här njuter jag söndagkväll i fulla drag. dagen har varit fylld av värme och solsken och aningens aningens för mycket blåst. men det fungerade att sitta ute och äta middag vilket alltid gör mig lika glad. en enkel måltid med grillad kryddad korv tillsammans med fetaost och slantad, ugnsbakad sötpotatis. och så ett gott glas rosé till det. kan knappast bli bättre. som vanligt höll jag på att säga var det bara maken och jag. wille valde att äta tillsammans med kompisar.
igår var vi in om grannen och tittade hur deras uterumsbygge går och jag passade då på att norpa en kvist syrener. har inga syrener själv. tänker varje år att jag måste plantera några men än så länge har det inte blivit av. men doften. åh doften den är magisk.
och så räknar vi ner. nio dagar kvar tills vi får krama vår victor. nio dagar. det är typ en evighet. det är typ ingenting.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar