äntligen fredag. jag ser fram emot en helg när det ska hända massor hemma hos oss. det vankas studenttider och det där som inte blivit gjort tidigare ska nu hinnas med. allt för att yngste sonen ska slippa skämmas för sina gäster [haha som om han ens tänker på vad som är gjort eller inte en dag som den. eller vilken annan dag som helst för den delen.]
i alla fall. maken och jag är det väl som bryr oss mest om vad som är gjort eller inte. men sedan vi fick fixat golvet i vardagsrummet är allt så mycket roligare att ta tag i faktiskt. så det känns ok fastän listan är lång.
köpte en ny kamera i veckan som gick och varje ledig stund har gått åt att testa. är mycket nöjd. har saknat min lilla smidiga systemkamera som äldste sonen glömde kvar på en bänk i thailand förra året. nu blev det en likadan fast något uppgraderad. är aningens trött på telefonbilder så det här känns som en bra investering.
i övrigt då? jo jag vågar vägrar ikeas tillfälliga kollektion 'viktig' som släpps idag. är såå innerligt trött på den konsumtionshets som skapas med tillfälliga kollektioner som enbart stressar mig [och andra också förmodar jag] till onödiga köp. så trots att formgivaren denna gång heter ingegerd råman och är en av mina absoluta favoriter tänker jag inte dras med köpe-karusellen. och vet ni? det känns väldigt bra.
önskar er en härlig fredag. här blir det grill och ett glas rosé på terrassen ikväll. förhoppningsvis håller vädret.
Visar inlägg med etikett hållbarhet. Visa alla inlägg
Visar inlägg med etikett hållbarhet. Visa alla inlägg
keep it simple & do it well.
ni som följer mig på instagram vet ju att en stor del av min fritid ägnas åt att sy och sticka. tillbehör såsom nålar och annat köper jag helst här: merchant & mills, inte minst för de vackra förpackningarnas skull. filosofin bakom det här företaget och som dess ägare carolyn denham och roderick field har är precis samma tankar som jag har om att göra mina egna kläder. att det finns en tillfredsställelse i att göra sina egna kläder. i hantverket och arbetet som ligger bakom. i att skapa något hållbart. jag är ju utbildad tillskärare och sömmerska (mer om det i ett annat inlägg) och detta är något som ligger mig varmt om hjärtat.
det är lätt att tro att det här är ett gammalt anrikt företag, av formspråket om inte annat, men så är det inte. 2010 startade carolyn och roderick merchant & mills i ett led att återupprätta sömnaden som ett hantverk att vara stolt över. ta en titt på deras sida och på filmen som ligger under 'blogg'. även om du inte syr är inspirations-faktorn hög.
jag blir så innerligt glad i hjärtat när jag ser sånt här.
keep it simple and do it well som de säger där borta i england . true that.
bild: från merchant & mills
det är lätt att tro att det här är ett gammalt anrikt företag, av formspråket om inte annat, men så är det inte. 2010 startade carolyn och roderick merchant & mills i ett led att återupprätta sömnaden som ett hantverk att vara stolt över. ta en titt på deras sida och på filmen som ligger under 'blogg'. även om du inte syr är inspirations-faktorn hög.
jag blir så innerligt glad i hjärtat när jag ser sånt här.
keep it simple and do it well som de säger där borta i england . true that.
bild: från merchant & mills
Prenumerera på:
Inlägg (Atom)

